zaterdag 16 maart 2013

Rechts, links....?

Hoever moet het komen.....tot..





Met ergernis nam ik het nieuws tot me, terwijl de mensen die me kennen, weten dat ik me eigenlijk nooit ergens aan erger.......................

Enkelbanden, 1500 mensen??
Met alles respect. Ik vind mezelf iemand van het midden, soms links en de andere keer weer een beetje rechts. Maar als we mensen waarvan de rechter bepaald heeft dat hij of zij een tijdje moet zitten, gewoon thuis op het bankje mag zitten met een enkelband, tv, dvd, bier in de koelkast e.d. dan haak ik af. En zit ik dus even aan de rechtse kant!

En iemand die niet op komt dagen bij zijn of haar taakstraf, krijgt als straf een enkelband en moet thuis zitten. Ja, zo lust ik er nog wel een! Met 10 graden celcius buiten schoffelen, of thuis op de bank, dan wist ik het ook wel... 

Voor mij is het heel eenvoudig, wie zijn of haar billen brand moet even op de blaren zitten.
En daarnaast vind ik nog altijd dat het de primaire taak van de overheid is om haar burgers te beschermen. En dus diegene die de maatschappij schade aanricht uit de maatschappij te al dan niet tijdelijk te verwijderen, want...

De vereniging voor rechters en officieren van justitie noemt de nieuwe plannen zelfs gevaarlijk!!

En dit allemaal door bezuinigingen op het gevangeniswezen... 


Links!
Volgens mij is die 250.000.000 maar 1 of 2 Stealthfighters, of hoe die dingen ook maar mogen heten, minder. Afzeggen die handel en gewoon investeren in een goed en gezond gevangeniswezen. En als je een taakstraf krijgt dan voer je die gewoon uit> PUNT!


Even weg met de enkelbandjes en een andere oplossing kiezen:

Citaat.
Nederland geeft ieder jaar circa 19 miljard euro uit aan ICT projecten, waarvan circa 7 miljard euro per jaar verspild wordt aan mislukte ICT projecten. Waar gaan onze zuurverdiende belastingcentjes nou eigenlijk naar toe? Ik heb het één en ander voor u op een rijtje gezet.

Volg voor een leuke blog hierover: Plazilla

Ja lieve mensen 7 miljard...en zelfs als nog maar de helft waar is.... Bezuinigen is dus voor mij op deze manier de oplossing voor het ongegeneerd kunnen blijven investeren in niet renderende projecten, ipv het gezond maken van de economie.  

Nog een simpel voorbeeld.
Er worden met overheids en Europese steun veel bedrijfsverzamelgebouwen gebouwd in de grote steden. V.b. project in Utrecht. Een met gemeentesteun, provinciale en Europese subsidie opgezet groot kantoorpand. De projectontwikkelaar strijkt de winst op, terwijl 90 % van de kamers gewoon leeg staat.  (En er staan er echt meer dan 10 hiervan alleen al in Utrecht!)
Wij hebben het Forum!


Dus lieve regering...Eerst de verspillingen elimineren, daarna pas pijnlijke ingrepen overwegen. Die 250.000.000, kan dus volgens mij nmet behulp van goed bestuur en management best ergens anders gehaald worden. Net als een aantal andere bezuiningen. 

Jammer dat we door de periode van welvaart achter ons, als volkje het protesteren verleerd zijn. Ik ben benieuwd hoever de verslechteren moeten gaan voordat we we in opstand komen. 

  • Gepensioneerden uitkleden, 
  • Mensen die hun hele leven gespaard hebben uitkleden in het verzorgingstehuis,
  • Belangrijke zaken als het rookverbod implementeren, 
  • Enkelbanden verstrekken aan criminelen, 
  • Banken blijven spekken 
  • De Grieken op de been houden
  • De huren ongegeneerd verhogen
  • Na mensen een aantal jaren gestimuleerd te hebben zoveel mogelijk geld te lenen, want iedereen moest een eigen huis in Nederland..dit hard onderuit te halen, en veel mensen met ellende blijven zitten.
  • En nu dus ook de criminelen thuis op het fluweel zetten.......




Andere tijden...





En over SKW..
Mooi nieuw product in mijn assortiment, een afvalbak, metafoor voor wat onze overheid met onze belastinggelden presteert. Precies....teveel de afvalbak in!


Model Spencer


   














Geen opmerkingen:

Een reactie posten