maandag 8 april 2013

Margareth Thatcher




Een vrouw met principes.



Margareth Thatcher op 87 jarige overleden...

Voor mij toch het nieuws dat me op een op andere manier heeft aangegrepen. Voor mij was/is zij toch altijd iemand geweest die ik bewonderde. Niet meedraaien, maar gericht en standvastig haar eigen koers varen en daarmee veel bereikt hebben. Naar mijn mening, en zeker in haar toptijd, een vrouw met meer ballen dan ons hele huidige kabinet bij elkaar. 


Eva Jinek op zondagmorgen...

Ik vond het gewoon gewoon gênant om, afgelopen zondag, te zien hoe er geantwoord werd op gerichte vragen van Eva Jinek op de beloftes tijdens de verkiezingen en het na c.a. 1 dag na de uitslag al ....laten vallen van deze beloftes ...

En de vreselijk ontwijkende antwoorden over het bezoek van Poetin, of we ook zaken als de mensenrechten aan het licht zouden brengen....Ik schaamde me een beetje.  

De afgelopen periode hebben de verschillende partijen al laten zien in raad en daad dat ze afzonderlijk al nergens meer voor staan en al hun beloftes niets waard zijn.. 
En zodra ze in de regering zitten ook de gevormde regering niet de rug strekt en weinig tot geen principes heeft.

Echt, een regering zonder ballen........en zonder identiteit.
Nee, dan Margareth Thatcher, wie herinnert zich nog de actie op de Falkland-eilanden in 1982. Margareth Thatcher, lange tijd niet populair geweest, but who cares, zij vocht en stond voor haar principes.  

Margareth Thatchter..
Met haar als minister president in Nederland hadden we het misschien economisch niet beter gedaan. Maar zij voer wel haar koers. Hield vast aan beloftes en zou Poetin rustig hebben durven uitleggen dat je niet zo met je burgers omgaat.

En aan burgemeester Rehwinkel, dineren met de baas van een land waar ze bezig zijn met een anti-homo-wet...... Bedenk wat Margareth gedaan zou hebben. Waarschijnlijk zonder afmelden een ijsje halen bij de Italiaanse ijssalon op de Grote Markt in Groningen. 


Margareth..
Zij ruste in vrede en zal voor mij altijd een voorbeeld blijven van standvastigheid, doorzettingsvermogen en principes.



 En SKWshop, super parkmeubilair toegevoegd aan het assortiment, waaronder;

Nieuw, betonnen buitenmeubelen: Stool.

Onze nieuwe Zwitserse parkbank: De Dichter

Korfbal.


De komende week zal staan in het teken van de oerhollandse sport korfbal, er wordt tegen me gezegd dat qua omzet korfbal niet interessant is en dat het een kleine sport is..niet doen, beter iets anders.
En dan denk ik aan Margareth Thatcher...

     "IK WIL KORFBAL IN MIJN SHOP EN DUS NEEM IK KORFBAL IN MIJN SHOP :-)".

Groetjes van alles voor buiten, tot de volgende keer en geniet van de lente..



  en straks ook alles voor de korfbal.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten