woensdag 15 januari 2014

Think big, start small, scale fast...


Deze spreuk kwam ik afgelopen week op een "tegeltje" tegen. Ik hem direct op mijn Facebook-pagina geplaatst en geeft nog steeds precies aan hoe ik begonnen ben. Het advies dat ik tijdens de start van mijn onderneming heb gekregen was precies hetzelfde. "Denk klein en je blijft klein".

Deze gesprekken hebben me destijds, met name tijdens de start van SKWshop , eerlijk best een beetje beangstigd. Veel kennissen die allemaal beren op de weg zagen, en daar tegenover slechts 1 persoon die deze filosofie continue volhield.. en af en toe moeite moest doen om mij hierin mee te nemen.

En nu... Nog geen seconde spijt gehad, het enige luxe probleem is dat je af en toe het gevoel hebt dat je in een achtbaan zit die even niet te stoppen is. Meer partners, meer producten en in relatief korte tijd een serieuze gesprekspartner voor mannen die toch al veel langer een respectabel bedrijf hebben.

Het "tegeltje"


Had ik dit durven denken/dromen? Misschien stiekem en/of heel zachtjes. Mijn 1e blogs... Deze gingen over het wel en wee en de 1e stappen om als vrouw een voet te krijgen in een met name door mannen gedomineerde wereld.

En nu....wat heerlijk om te ervaren dat je erbij hoort, dat je gebeld wordt, met;  heb je het al gehoord. Wil je zaken met me doen. Kan jij dit of dat ook? Zullen we eens samen koffiedrinken om...
En het leuke is, ik voel me er bijzonder comfortabel bij. Er zijn best een aantal grote jongens, die heel goed in de gaten houden waar ik mee bezig ben en wat we hier allemaal doen. Mag ik me dan trots voelen? Ja toch?

Nogmaals, veel vrienden en kennissen hebben destijds gezegd. Het is niet zo eenvoudig, je kunt beter voor een baas werken. Houdt je baan nu maar.  Doe het nu iets kleiner, of je hebt dit of dat nog nooit gedaan..

En natuurlijk, ik heb mijn klappen gehad en leergeld betaald!  So What?  De "assholes" hebben me het meeste geleerd. "Thanks for that!"  Ondernemen is vooruitzien en niet terugkijken en jammeren. Leren en doorgaan.
En de enige toevoeging die ik dus nog op de filosofie heb, waardoor deze net even anders wordt dan en diegene is die ik praktiseer en aan een ieder mee wil geven:

 Think big, start small, learn and scale fast. Repect people.



Hartelijk groeten van echt allesvoorbuiten.


Let op, de komende periode wordt mijn assortiment vlaggenmasten uitgebreid met kunststof vlaggenmasten.
In Nederland geproduceerde vlaggenmasten! Volledig passend in mijn motto: "Wat Nederland u biedt, haalt u ergens anders toch niet ;-)". 

Ook wordt er hard gewerkt aan uitbreidingen van de keuzemenu-opties van de site. Ook hier ben ik destijds eigenwijs geweest en heb voor programmeurs en maatwerk gekozen i.p.v. een kant en klare oplossing.
Spijt van? Ja, soms, maar dat heeft dan veel meer met mijn karakter te maken dan de prestaties van de programmeurs. Ik wil ook wel eens te snel, haha.

En er lopen echt mooie projecten, de meeste nog in de voorbereidingsfase, maar ik heb alvast een voorschot genomen door een Pinterest-profiel voor SKWshop aan te maken. Volgen jullie mij? Binnenkort kun je de koppeling ook op mijn site vinden. 


Er staan een aantal panna-velden gepland, maar ik kijk zelf op dit moment toch het meeste uit naar de plaatsing van de onderstaande mini-multisportkooi. Het is namelijk best een uniek project. Nog even wachten op de bouwvergunning..

Sportkooien, de mogelijkheden zijn echt legio.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten