zondag 13 april 2014

De loden sociale media Loeki


Social media..verandering van aanpak...


Het afgelopen jaar heeft voor mij o.a. in het teken gestaan van naamsbekendheid genereren.
De briljante strategie die we hiervoor bedacht hadden, is continue aanwezig zijn op diverse sociale media...en echt veel aanwezig zijn. Irritant veel aanwezig zijn met de naam SKWshop.


Waarom?
Als kind, en later ook nog, werd ik misselijk van bepaalde reclame's. Dag in dag uit, witter dan wit, schoner dan schoon, en ga zo maar door. Maar wat daarvan bij mij is blijven hangen, zijn wel de namen: Domo, Dreft.

Vandaar dat we deze strategie afgelopen jaar ingezet hebben. De gedachte hierachter.. als je me ontvolgt op Twitter, ontliked of ont-vriend op FB, zit onze naam in redelijk vast je hoofd :-), is/was onze gedachte.

Is dit waar? Weten we niet, gaan we ook niet toetsen. Onze aanhoudende inspanningen hebben echter wel geleid tot een (vinden we zelf) een mooi aantal volgers en likers, waar we zeer blij mee zijn.

We hebben wel eens gedacht: "Straks geven ze ons de Loden Twitter- of Loden Facebook-Loeki..haha.
En geloof het maar..als je voor de 500e keer meldt dat je voordelige en duurzame antiparkeerpalen verkoopt en/of een zeer ruim assortiment voetbaldoelen hebt, ben je er zelf ook wel een keer een beetje klaar mee....




Maar, oke, ons 1e doel is bereikt wat betreft Social Media bekendheid.....

En dus veranderen we onze aanpak, iets minder reclame, minder berichten en meer interactie. Alhoewel we met interactie altijd al behoorlijk bezig waren. Maar, van; en en, gaan we de focus verleggen..


Wat betekent dit concreet?

- Voor de Facebookpagina van SKWshop, terug naar 1 tot 2 berichten per dag.
- Voor Twitter, van 40+ terug naar een stuk of 20. We zijn nu eenmaal een commerciƫle verkooporganisatie en blijven producten promoten.
- Google + blijft ongeveer op hetzelfde nivo qua aantal berichten, maar minder reclame-gericht.
- We krijgen dus ook meer tijd voor Linkedin en Pinterest. En zullen met name op Linkedin weer meer meedoen aan de discussie's. Vinden we zelf gewoon leuk.


Verstandige keuze?

De tijd zal het ons leren, we zijn slim genoeg om snel bij te sturen (denken en hopen we ;-)) en koers te wijzigen als onze acties niet de verwachte bijdrage aan onze doelen leveren.


Hartelijke groeten van echt #allesvoorbuiten, sterk in al uw buiten-inrichtingsvraagstukken.




SKWshop nieuwtjes!


Onze laatst productuitbreiding.


Mini fietsgarage, ook in een dubbele uitvoering leverbaar



1 van onze lopende top-acties.



En nog steeds in de aanbieding. Ons PS100-pannaveld Basic. Tijdelijk vanaf, 2750,- ex btw.
Een zeer voordelige en duurzame oplossing voor o.a camping, school- en speelpleinen. Pannasoccer, nog steeds razend populair. Sportief en gezond spelplezier voor uw jeugd.








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen