dinsdag 23 april 2013

Wakker worden Nederland

Wakker worden Nederland.....


Einde van de gouden eeuw? Hoe erg is dat?


De economie en met name de rol van de consument daarin, vindt ik een bijzonder ding. De afgelopen jaren hebben we toch met een grote groep redelijk in weelde geleefd. 2 auto;s, minimaal 2 tv-schermen, een een aantal mobiele telefoons per huishouden. Lekker veel hebben, worden we met ons allen gelukkig van.


Steeds sneller wordende wereld en 24 uur per dag gevoed door hebben, hebben en nog eens hebben.
En als wij willen hebben en kopen worden anderen daar natuurlijk ook weer beter van en jij als koper dus gelukkig. En we willen allemaal gelukkig zijn, toch?
Onze hele generatie is volgens mij inmiddels gehersenspoeld.

Krampachtig zie ik de hele dagen beelden en vang ik andere signalen op over het in standhouden van...
Recessie, paniek, aandelen die niet genoeg omhoog gaan of dalen, zakkende ontroerend goed prijzen, alsof de wereld daardoor naar de knoppen gaat......



Ik denk dan terug aan mijn eigen prille jeugd.

Als kind gewassen worden in een tobbe, we hadden geen douche, laat staan een bad. S'avonds met de familie achter de sjoelbak. Slechts 1 zwart -wit tv in huis en mijn ouders hadden nog geen auto voor de deur. Geen spelcomputer, mijn ouders hadden geen eigen huis, vliegvakanties waren voor slechts een enkeling weggelegd en dan moesten we ook nog eens verplicht buiten spelen. Samen naar school fietsen door weer en wind...en nog veel meer verschrikkelijke ontberingen ;-)


En toch waren we volgens mij bijna allemaal gelukkig........................



Groetjes van #allesvoorbuiten.


Sterk in: pannakooien, parkmeubilair, voetbaldoelen, slagbomen en ook veel dingen voor de heb! Wordt je lekker gelukkig van :-).




Nieuw in assortiment, model Libre.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten