woensdag 8 januari 2014

Heerlijk kinderachtig leedvermaak...


Mijn telefoon gaat over...
Hoi Karin, de beste wensen voor het nieuwe jaar en praten verder...dan krijgen we het over de concurrentie (een beetje onderling roddelen kan immers geen kwaad, de sub-laag noem ik dat) weet je dat bedrijf A & B, uit de groep gestapt zijn? Ik;  "Nee" !?     (ter info, de zogenaamde bedrijvengroep betreft een grote concurrent van mij).

Vervolgens wordt me een verhaal uit de doeken gedaan waarin verteld wordt dat de 2 eigenaren met de politie van hun bedrijf gehaald zijn, er een rechtszaak gelopen heeft, die ze niet verloren hebben, omdat hun vorm van uitmelken blijkbaar toch legaal was, maar dat de investeerdersgroep, de zaak gesplitst heeft , afscheid genomen heeft van deze 2 mannen. En op basis van mijn eigen inschatting; marktsituatie, economische omstandigheden en bedrijfstak, zou ik me als ik hun was, heééel veééél zorgen maken in ieder geval.

En ik begin, zonder dat ik het tegen kan houden, verschrikkelijk te genieten, terwijl mijn verstand zegt, Karin, kom op, uitgaan van eigen kracht, ik gun toch iedereen het beste, als ik de zaken verstandelijk beredeneer. Maar uitzonderingen bevestigen de regel toch?

Nu moeten jullie weten, dat toen ik begon met SKWshop, ik van bovengenoemde heren, c.a. een week na de start van SKWshop, een brief op de mat kreeg via een groot advocatenkantoor, grote dwangsommen en gevangenisstraf werden hierin genoemd, direct met gerechtelijke stappen gedreigd, en noem maar op. Ik wist absoluut van niets.....


De gepleegde overtreding.

Ik had plagiaat gepleegd. Ik zal de plagiaatfoto niet tonen, maar een vergelijkbare. Deze had ik gekregen van een leverancier van mij, die zich dus ook niet van deze grove overtreding bewust was en in alle onschuld had ik dus deze foto gebruikt en in mijn folder geplaatst.

Hieronder vindt je een afbeelding die je kunt vergelijken met de gewraakte plagiaatfoto.



Op dat moment lag ik dus als groentje in de clinch met een groot advocatenkantoor en een bedrijf met c.a. 60fte...
Ik was min of meer alleen, zonder verstand van zaken, een absoluut groentje in de wereld van de buiteninrichtingen en nog groener op het gebied van plagiaat en rechtszaken...

Dus ik met deze mannen in gevecht... Op basis van boeren-nuchterheid en het blijven bij de feiten, is het er toen op uitgedraaid dat ik geschikt heb voor de helft van de kosten die ik zou moeten maken als ik het voor had laten komen, als ze je voor de rechter dagen moet je namelijk Griffiers-kosten o.i.d. betalen, ben het allemaal al wel weer een beetje kwijt.

Maar, ik kreeg destijds brief na brief terwijl er niet 1x met me gesproken is, de bedragen werden hoger, en de advocaten hadden het maar druk om deze crimineel te pakken te krijgen.
Ik bleef rustig, bleef bij de feiten en was in alle redelijkheid dus onwetend toen ik deze bijzondere foto plaatste. Kortom, voor iemand die net start een rare belevenis. een bedrijf met 60 fte die er blijkbaar duizenden euro's voor over hebben om een vrouw die nog moet beginnen te pakken te nemen.

Het heeft me destijds een paar euro gekost, (lager dan de helft van de Griffierskosten, haha, hen minimaal een paar duizend, kan bijna niet anders..!!!) ik heb een schikkingsvoorstel geaccepteerd, want dan hoefde ik niet naar Zwolle waar ik gedaagd was, en was ik voordeliger uit ivm het niet hoeven voldoen van de Griffierskosten en het bespaarde me ook nog een dag. Ze hadden volgens mij allang door dat hun kansen minder groot waren dan dat ze mij steeds voor spiegelden in hun correspondentie en kwamen ineens met een schikkingsbedrag van ca. 200,- Toch ietsiespietsies minder dan de gevangenisstraf en de duizenden euro's die ik de week ervoor nog om de oren zou krijgen, toen ik aangaf, tot ziens in Zwolle.  Ik heb dit destijds dus getekend uit eigenbelang (economische overweging)en heb er altijd een bijzonder gevoel aan over gehouden.



Vijandige overname ;-)

Ook is mij een keer het betrouwbare gerucht te ore gekomen dat ze dachten dat ze SKWshop op een handige manier in konden lijven. Wisten ze niet eens dat het een onafhankelijke zelfstandige onderneming is...
Ik citeer het gerucht dat ze zouden hebben gezegd: "Dan is SKWshop ook van ons". Ik had de gezichten wel willen zien, toen ze hoorden dat de wereld anders in elkaar zat dan dat ze dachten..


Vergeten en vergeven.

Nu een paar jaar later, ik ben ondernemer, dus ik dacht zand er over, misverstand, het is recessie. Ik heb een opdracht, mijn eigen producent had problemen want het dak was tijdens de laatste stormen kapot gewaaid en denk ik ga hun benaderen. We moeten niet rancuneus blijven, jammer van de energie...

Hebben ze na het accepteren van de opdracht, de klant achter mijn rug om benaderd en geprobeerd deze van me af te pakken. Alsof mijn klanten niet met me cummuniceren!?!? Ik ben inmiddels iets meer door de wol geverfd, dus heb ik even verhaal gehaald, heb genoten van hun smoezen, hahaha.... En dacht, zielig, echt zielig en dus ook al een poosje van, hoe bestaat het dat mannen die zo in elkaar steken, een goed bedrijf neer kunnen zetten.

Haha, niet dus!
Ja, ik heb leedvermaak, want volgens mij loopt het met het overgebleven bedrijf maar op 1 manier af!
Is zo'n scenario dan niet erg voor het personeel dat daar werkt? Ja, op de korte termijn wel, maar ik heb de overtuiging dat geen medewerker managers verdiend met een dergelijke mentaliteit. En dat dus op de lange termijn iedereen er beter van gaat worden, op 2 personen na dan.

De verhalen komen nu ook al naar buiten, van het personeel dat niet meer onder de bezielende leiding van desbetreffende personen valt.

Ja, beste lezers, ik heb leedvermaak, vreselijk "kinderachtig" leedvermaak, en dat voelt goed. "Wat erg hè.....?"




Hartelijke groeten van allesvoorbuiten, ik ga nog even genieten en me dan weer vrolijk richten op SKWshop


Uw betrouwbare en eerlijke partner voor al uw buiteninrichtingen ;-)

Sterk in voetbaldoelen, dug-outs, fietsparkeren, slagbomen en meer.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten