woensdag 22 januari 2014

De Nationale dag van het "Lulverhaal".



Gisteravond, ik krijg een mail van een bedrijf, waaraan ik allang aangegeven had geen zaken meer mee te willen doen, NOOIT MEER...,  waarin staat dat ze een artikel van mij, door mij geschreven, op hun website geplaatst te hebben. Ik klik.. en zie dat deze grapjassen, Geschreven door: met hun eigen naam erboven, geplaatst hebben.... Ik heb ze gebeld en gevraagd waar de brutaliteit vandaan komt om....

GRRRR....


En er begint een LULverhaal...Nu ik kan jullie mededelen dat deze link binnen 10 minuten naar een 404-pagina verwees.
En 404 betekent, storing, de site is uit de lucht. 


De volgende dag.


07:30 uur, heerlijk kopje koffie en mezelf even lekker opladen om de dag fris en fruitig te beginnen.
Ik had een leuke foto-shoot gepland, dus eerst even snel een paar zaken afhandelen.

De telefoon gaat over.. Met een belgisch accent:  "Mevrouw u zou in week 2 leveren, we hebben niets ontvangen en zijn een beetje pissig eigenlijk." "Terecht"  is mijn antwoord. "Ik ga voor u regelen dat u de materialen deze week nog krijgt".
Even de fabriek bellen... En dan begint de het. Met droge ogen krijgt de transporteur de schuld, en wordt beloofd per direct alles uit te zoeken wat er en waarom het misgegaan is.Ik loop nu toch allang genoeg mee  OM TE WETEN DAT HET EEN LULVERHAAL IS, ik blijf fatsoenlijk luisteren. Het interesseert me helemaal niets waarom dit niet gelukt is, ik wil alleen maar horen dat de klant deze week nog bediend wordt en dat het de volgende keer niet weer gebeurd.

Klant bellen, nogmaals excuses aanbieden en volgende kop koffie.
Zo, dat is geregeld, nu ontspannen.



Ontspannen..


Ontspannen, zeg ik?! Deze week zou ik nog een Zwolse Sportclub beleveren, ik wil nog even foto´s maken van de producten, ik denk, ik ga dus even bellen..... En ja....voordat ik iets kan vragen...begint het 2e grote LULVERHAAL... waar ik geen zin aan heb en niet op zit te wachten. Ik kan hier toch niets mee.... Had even gebeld of gemaild. Maar niet na een afgesproken levertijd van 6 weken, even gaan mededelen dat er eigenlijk nog niets staat en dan ook nog denken dat ik ook maar enigszins zin heb aan weer 100 redenen aan te horen waarom het niet gelukt is. Pffff.

Dus weer klant bellen, excuses aanbieden en de door mij bedachte oplossing mededelen.

We zijn volwassen mensen, als iets niet lukt, dat kan, dat is vrij normaal. Dingen zitten tegen, ongelukjes gebeuren.
Maar;
a.  informeer mij dan gewoon en
b. vertel me hoe je het oplost of opgelost hebt...toch? Ik denk ook met plezier mee hoor..

Nog geen 9.00 uur 's ochtends...

Ik heb er zo 4 gehad deze ochtend..... En voor de grap in de sociale Media deze dag maar uitgeroepen tot Nationale dag van De...




Samenwerken.


Lieve mensen, het is een bijzondere wereld, ik wil gewoon op zakelijk gebied geen tijd verspillen aan smoezen en lange verhalen waarom iets niet gelukt is. We zijn toch grote mensen, ik wil op een leuke manier zakendoen en relaties opbouwen.
Bedrieg je mij, dan ben ik klaar met je en als er een probleem is, geen tijd verspillen aan smoezen, gewoon zeggen; Vergeten, ik kan het niet of ik heb het onderschat, of ik had geen ja moeten zeggen. Want als er een probleem is, dan denk ik echt graag mee.

En natuurlijk ben ik geen channel-captain, de sterkste in de keten van, fabrikant-eindklant. Ik zal altijd tot zover moeten buigen en me aanpassen bij de grillen van een ander. Dat begrijp ik. Maar in deze keten ben ik wel iemand die zich voorneemt nog iets assertiever aan te geven geen zin meer te hebben aan... Lulverhalen! 

Dat mag toch...?

Samenwerken en open communiceren leidt namelijk tot leren.. (met en van elkaar).

En verder een superleuke dag gehad bij WeShoot fotografie. Voor iemand uit de omgeving van Groningen, foto's of portretfoto's wil laten maken een leuke aanrader. Ontspannen, persoonlijk en toch professioneel ;-).


Hartelijke groeten van echt#allesvoorbuiten

Sterk in voetbaldoelen, hockeydoelendug-outs, parkmeubilair, slagbomen en meer... Gratis advies en altijd een passende oplossing.





De SKWshop-ontwikkelingen.


- We onderzoeken op dit moment of we een aantal zaken uit Stadskanaal kunnen laten halen en een stukje productie naar de stad Groningen. Wordt..vervolgd.

Soccerwave geïnteresseerden kunnen binnenkort terecht op het voetbalveld van de vv Vogels te Groningen, zij gaan minimaal tot aan de zomer trainen met onze 2 demo-modellen van de Soccerwaves. Een aantal grote Europese clubs traint hier mee! En ook clubs als FC Utrecht.





We zitten sinds kort ook op Pinterest, moet me er nog wel even in verdiepen..
En..een nieuwe categorie toegevoegd aan de site: Water-fun. Zeer leuke opblaasbare zwembad-attracties, leuk voor jong en oud. Er staan al een paar producten in en er volgen binnenkort meer....


Opblaasbare hindernisbaan






Geen opmerkingen:

Een reactie posten