zondag 25 januari 2015

Nieuwe overkappingen




Ik val maar direct met de deur in huis..

Circa. 2 weken geleden ben ik bij onze fabriek in Duitsland geweest om assortiments-uitbreidingen te bespreken. Ook waren er wisselingen van de wacht geweest i.v.m. 2 pensioneringen, dus ook direct een uitgelezen kans om kennis te maken met de nieuwe gezichten.

Af en toe voelt dit nog een nog een beetje als een droom, dat als ik ergens kom, ik inmiddels behoorlijk serieus genomen wordt. Gezien het aantal mensen dat vrijmaakt om me te spreken en me even te zien, is dit absoluut 1 van de leukste aspecten van mijn werk.
Maar daarover gaat niet dit blog....dit gaat over wat de uitkomst van het bezoek betekend voor SKWshop.

De uitkomst:
We hebben als eerste besloten als uitkomst van het bezoek, dat ik qua overkappingen een aantal nieuwe modellen ga opnemen in het assortiment.

Twee hele mooie prijs-pakkers heb ik inmiddels geplaatst op de website. Een rookoverkapping en een fietsoverkapping.

1. Rook-overkapping model Jena. 
Een praktische rook-overkapping. Alleen in een 1.5 x 1.5 meter uitvoering leverbaar. En alleen als bouwpakket geleverd.
Hiermee gaan we meedoen in ook de zogenaamde onderkant van de markt, het lagere prijssegment. Voordelige budget-oplossingen, van goede kwaliteit. Een zeer fraaie aanvulling op ons assortiment rook-overkappingen.


Budget-rokersoverkapping model Jena

2. Fietsoverkapping model BF500
Een zeer voordelige fietsoverkapping, waarvan het meest unieke is, is dat deze ook en een 2 meter uitvoering leverbaar is. Ideaal als u maar 4 of 5 fietsplekken nodig bent. Ook deze wordt als bouwpakket geleverd en is met de duidelijke handleiding, zeer goed zelf te monteren.

Fiets-overkaping, BF500, ook in een 4 meter brede uitvoering leverbaar
Voor alle modellen fietsoverkappingen van SKWshop, zie,  fiets-overkappingen

Aluminium informatieborden:
Ook hebben we gesproken over de markt van informatie-borden buiten. Ik heb er al een paar in het assortiment en eigenlijk was ik hier absoluut niet actief mee bezig.
Hiermee hebben ze me volledig overtuigd dat hun product, kwalitatief boven de anderen uitsteekt en de prijs toch zeer concurrerend is. Eerlijk is eerlijk, ik was onder de indruk van het productieproces.
En.... hoe groot deze markt is.. wist ik veel...

Wat is dan het kwaliteits-verschil.
- de achterwanden worden gevelsd i.p.v. schroefverbindingen
- de sloten zijn uniek, en bevriezingsvrij.
- er wordt gebruikt gemaakt van een gepatenteerd scharniervrij systeem! En een scharnier is nu eenmaal altijd een zwak punt.
- de achterwanden zijn absoluut krasvrij.

Deze informatieborden gaan dus jarenlang mee en de prijzen kunnen zo concurrerend omdat er efficiƫnt, in flow, geproduceerd wordt.

Hier kreeg ik een demonstratie achterwand erin velsen :-)
De achterwand, en zoals u ziet, geen bouten en moeren. 


De implementatie zal nog een aantal weken duren, omdat ik overkappingen als prio1 neergelegd heb. Maar er komt dus wederom een mooie range producten bij.


En tot slot, anders wordt het blog echt te lang..

Milieubewustzijn:
Ze hebben me laten zien, hoe ze met een vriesluchtcompressor alles ontvetten en daardoor nauwelijks gebruik hoeven te maken van milieu-onvriendelijke ontvettingsmiddelen.

En geloof me, ik heb zelf genoeg in de industrie gelopen, dit kan om echt grote hoeveelheden gaan.
Ook maken ze gebruik van een elektrostatisch poedercoatingproces. Hierdoor wordt er nauwelijks verf verspild, en ook dat is weer goed voor het milieu.

Kwaliteit:
De gepoedercoate lak wordt gedroogd door een "magnetron"-principe, deze droogt dus van binnenuit en hierdoor ontstaat er een bijzonder sterke hechting van de verf.

Samengevat:
Kortom, ze hebben me volledig overtuigd dat ik aan  hen een bijzonder sterke partner heb, waardoor ik, mits wij het marketinggedeelte goed oppakken, we samen een zeer mooie rol kunnen spelen in de Belgische en Nederlandse markt.

En er staat nog meer moois op stapel, maar daarover hebben we afgesproken dat we dit voorjaar eerst een uitgebreide opleiding bij hen gaan volgen.... Wordt dus vervolgd.



Onze Keulen rook-overkapping.  Nog steeds 1 van de mooiste die de markt te bieden heeft.

Hartelijke groeten van #allesvoorbuiten










  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten