zondag 2 februari 2014

Sociale media en marketing.



SEO en SEA

Afgelopen week heb ik een uitgebreid gesprek gehad met een leuk online marketing, media bureau. Daar (om). En even daarvoor had ik al van een ander bureau, Easy internet marketing een seo, sea-scan gekregen en besproken.

Beide bureau's hebben zeer uitgebreid de tijd voor me genomen, nou ja, eigenlijk andersom, en heb ik de tijd voor hen genomen ;-). Ze hadden mij tenslotte benaderd. En dan beseffen we ons, dat we een paar jaar geleden eigenlijk niets en dan ook helemaal niets wisten van deze materie en nu de conclusie met beide bureau's trekken, is dat we eigenlijk heel goed bezig zijn! Op alle vlakken van de digitale marketing! Af en toe moet je jezelf een compliment geven zeggen ze, en dit is voor mij absoluut een heel groot compliment! (Ik was laat met mijn 1e mobiele telefoon, laat met mijn 1e pc en zelfs laat met digitale televisie :-)).

En een compliment aan beide bureau's, goed gesprek, geen van beide probeerde mij een product op te dringen, en dat is ook wel eens anders.
Beide gaven me gratis nog wat extra tips, dus als je een bureau zoekt op het gebied van internetmarketing, ik kan deze 2 zeker aanbevelen.
-Easy

Gewoon doorgaan dus, met de site, met; Twitter, Facebook, Google+, en, sinds kort ook op Pinterest en een Linkedin-bedrijfspagina die vorm begint te krijgen. Er zijn namelijk geen "hoger in de zoekmachine geheimen", gewoon hard werken!

Samenwerken en versterken.

Ik heb inmiddels ook een leuk netwerk in de digitale wereld, we liken en delen elkaar en versterken daarmee elkaars posities. Mensen...jullie willen niet weten hoeveel bedrijfjes zich willen profileren, zonder interactie aan te gaan of elkaar te versterken en promoten.
Absurd! Als ik, iemand (een bedrijf) 10 x een like geef is dat heus niet altijd omdat ik het bericht echt leuk vind!!! Ik zoek dan de interactie en indien mijn likes eenzijdig blijken te zijn, dan stop ik, en helaas krijg je op je bedrijfspagina-artikelen en -berichten van mij niets meer. Geven en nemen en samen sta je sterk.

Opvallend is hierbij bijvoorbeeld, hoeveel bureau's trainingen, cursussen aanbieden op het gebied van de sociale media en marketing, die zelf het tegenovergestelde gedrag laten zien van wat ze prediken.

Help je mij, dan help ik jou. En dat doe ik dan echt met alle plezier. Er is namelijk maar een fractie van een seconde voor nodig om te liken,of te retweeten, toch?? Hoe eenvoudig is het eigenlijk, en het lijkt of dit bij veel mensen, bedrijven er niet in wil.

Voor mij is het heel eenvoudig: Help je mij nooit terug...., waarom zou ik jouw bedrijf dan blijven helpen?


En SKWshop buiten de digitale wereld! 

- dealerschap voor het noorden aan het bespreken met een leuke producent van straatmeubilair
- in gesprek met een fabrikant van belijningsproducten voor gras- en kunstgras-sportvelden
- en misschien demontabele pannacourts en boardingvelden met kunstgras. Seizoens-courts.
- een uitbreiding vlaggenmasten van polyester en vlaggenmasten van hout is al rond, nu nog tijd vinden om dit op de site te plaatsen.

En een zeer leuke partner gevonden in Hoving Hekwerken, we zien er naar uit, om met hen een duurzame relatie op te bouwen!

Uit Stadskanaal :-)


Ik heb het al eerder geschreven: "Think big, start small, scale fast en learn fast".  Maar soms gaat het bijna te snel.... Ik kan nu eenmaal geen nee zeggen tegen kansen..

En de nieuwe foto bovenaan dit blog komt van WeShoot-fotografie. Diana bedankt voor de mooie foto's!



www.skwshop.nl

Hartelijke groeten van #allesvoorbuiten, sterk in overkappingen, slagbomenvoetbaldoelendug-outs en meer...














Geen opmerkingen:

Een reactie posten