zondag 16 februari 2014

Winnaars, verliezers, complot?


De Olympische spelen.


Wat een week, de Olympische spelen zijn in volle gang en dit laat me weer op een mooie manier het verschil tussen winnen en verliezen zien. Misschien beter gezegd, het verschil tussen winnaars en verliezers.
De een voelt zich met een bronzen medaille winnaar, de ander voelt zich met zilver de grote verliezer.

En net als in het "gewone leven" komt dit meestal door je eigen, te hoge of gewoon andere verwachtingen.
Mooi is in ieder geval bij de Olympische spelen dat aan het einde van de race, er heel erg duidelijk is wie de winnaar geworden is en wie er verloren heeft.
En ik heb menig traantje weggepikt bij het zien van de emotie van de winnende en verliezende sporter.

En in Nederland.


Ook een politiek bewogen weekje...
-Plasterk overleefd het debat.. Is hij nu winnaar of verliezer?
-Samson schiet uit zijn slof.. Winnaar of verliezer?

Beetje vaag en moeilijk te zeggen vind ik, voor mij hebben ze eigenlijk alleen maar verloren, ik ben benieuwd hoe ze dit zelf zien..

Maar 1 ding is wel heel duidelijk, op dit moment is de Nederlandse burger meer en meer de grote verliezer!

30.000 fulltime banen op de tocht in de zorg, en even later lees je dat gemeentes miljoenen in jeugdwerkloosheid willen investeren? Zoveel mogelijk ouderen tehuizen moeten sluiten en we moeten fors bezuinigen op huishoudelijke hulp!!! Is niet gewoon het achterliggende plan om daarna de volgende stap in te voeren...en zo forse bezuinigingen te realiseren, wederom over de rug van de burgers..

Een groot vooropgezet participatie-complot?


Mensen met een uitkering verplichten om iets terug te doen voor de maatschappij? Zoals informeel al aangegeven is, boodschappen doen hier en daar een klusje.. En we eigenlijk gewoon de werkverschaffing weer invoeren?

Met als gevolg dat mensen die ooit gekozen hebben voor een betaalde baan in de zorg, en waarschijnlijk een groot aantal die dit vanuit hun aanleg voor en liefde voor het vak hebben gedaan op straat komen te staan.
En dat mensen die nu werkeloos zijn en worden, straks min of meer verplicht, gevraagd gaat worden een aantal van deze taken over te nemen. En dit dus niet vanuit een  intrensieke motivatie en aanleg voor het vak gaan doen..!!! Maar omdat ze zogenaamd werkervaring op moeten doen en-of iets terugdoen voor hun uitkering!!!

Er zijn dan toch nog alleen maar verliezers...?
Dat is mij wel duidelijk!


Ik hoop dus dat ik er volledig naast zit.........


Hartelijke groeten van #allesvoorbuiten.

Sterk in buiteninrichtingen, voetbaldoelen, dug-outs, overkappingen, fietsparkeren en meer....


En SKWshop, vanaf nu ook industriĆ«le schuifpoorten in het assortiment. En erg druk met fine tuning van de site. Paar producten verwijderd en leuke nieuwe samenwerkingsverbanden aangegaan. Maar volgende keer meer hierover, mijn gedachten zitten terwijl ik dit schrijf even teveel bij bovenstaande en daar ben  ik een beetje somber van.....

Electrisch bediende schuifpoort













Geen opmerkingen:

Een reactie posten