zondag 20 juli 2014

De niet voorziene, leuke consequenties


Een paar jaar geleden, tijdens het bepalen van onze marketingstrategieën, was voor ons direct heel duidelijk. Geen anonimiteit, maar als persoon naar buiten treden. Laten zien wie je bent en wat je bezig houdt. Alle klanten laten weten met wie ze zaken doen, welke persoon erachter zit.

We surfen bijna allemaal op het net, en komen dan, vind ik, bedrijven tegen , die niet verder gaan dan: "Over ons" of "Over "bedrijfsnaam". Succesverhalen, sterktes van het bedrijf, maar bijna niets over de mens erachter.
Wij hebben dus heel bewust de keuze gemaakt om ook als mens met een identiteit, sterktes en zwaktes naar buiten te treden.
De belangrijkste reden: "Ik wil zelf ook weten met wie ik als mens in zee ga, of op zijn minst dat kunnen vinden". Ik ben niet perfect, ik maak fouten, doe wel een iets impulsief, waarvan ik denk: "Was dit nu slim"? Geef soms ongezouten mijn mening en zit ernaast. En een ieder mag dit weten.

Mijn persoonlijke belangrijkste waarden zijn eerlijkheid en respect (tonen) en daarmee zijn ook de kernwaarden van SKWshop bepaald.

Maar waar ik natuurlijk nooit over nagedacht had, als "meisje" uit het hoge Noorden, is de impact die deze keuze uiteindelijk gehad heeft. Facebook-account, Google+, Twitter, Blogger en nu ook Linkedin Mijn gezicht een aantal keren op de site van SKWshop.  Is dat het aantal mensen dat mij kent, heel veel sneller groeit dan het aantal mensen dat ik ken :-)..


De leuke kant.


Ik word dus heel vaak op een leuke en persoonlijke manier benaderd door klanten en mogelijk nieuwe partners en zelfs op straat, benaderd, alsof we elkaar al heel lang kennen. Leuke nieuwe mensen/bedrijven tot buiten de Nederlandse grenzen waarmee ik inmiddels zaken doe, waaronder Italië, Duitsland, Engeland, ABC eilanden, India en België.



En besef me nu pas echt, terwijl dat ik de 1e paar keren nog echt dacht, als iemand mij benaderde: "Kennen wij elkaar?"
Dat door de gemaakte keuze van het geven van een (persoonlijke) identiteit aan SKWshop steeds meer potentiële klanten en relaties en anderen me inderdaad kennen. En  me te besefte dat de destijds bepaalde strategie c.q. filosofie heeft gewerkt en ik alleen destijds gewoon de zeer grote en zeer leuke impact niet kon overzien, of beter totaal niet over nagedacht had.

De Dark Side ;-)


De Dark Side.


En zelfs de andere kant geniet ik van, want de "haaien" worden ook steeds groter, dubieuze zakenvoorstellen, te snelle reclame-bureaus, hele mooie verhalen over veel snel geld en snel thuis. En, eerlijk is eerlijk, ook dit spel geniet ik van. En natuurlijk heb ook ik al leergeld betaald en dat zal echt nog wel een keer vaker gebeuren. Maar, ik durf te stellen dat iemand van goede huize moet komen, wil je mij bedriegen...

En heel soms knijp ik mezelf om te kijken of ik niet in een hele leuke droom terecht gekomen ben...


De hartelijke groeten van #allesvoorbuiten, sterk in, voetbaldoelen, dug-outs, slagbomen, antiparkeerpalen, overkappingen en meer, duurzame en voordelige oplossingen voor buiten.




SKWshop nieuws!


En voor SKWshop, er komen weer een paar leuke projecten aan, waarvan ik 2 benoem, omdat we deze producten echt nog maar net in ons assortiment hebben.



Binnenkort, 2 van onze nieuwste mini pannaveld- basketbelcombinaties in Amsterdam.


Straks ook in Amsterdam te vinden, deze nog maar net ontwikkelde combinatie



En ook deze vind ik het vermelden waard, op zich niet heel erg groot, maar de komende 2 weken worden er al weer 7 van de nog maar net door ons ontwikkelde rvs-basketbalpalen geplaatst. En dat terwijl basketbal een zogenaamde kleine sport is in Nederland!

In hoogte verstelbaar


Nieuw product!
We gaan binnenkort antivandalen-basketbalborden van wedstrijdformaat aan ons assortiment toevoegen, deze hebben we, als al in deze en andere sociale media vermeld geproduceerd voor St. Maarten. En we hebben besloten te wachten met het formele opnemen in het assortiment, totdat we de foto´s van St. Maarten binnen hebben. Geproduceerd in Drenthe.


De borden zijn al onderweg

En ook gaan we ons actief bewegen in en op de schuif- en draaipoorten markt, maar hierover in een volgende blog meer..







Geen opmerkingen:

Een reactie posten