dinsdag 12 februari 2013

SEO-experts

De inspanningen worden beloond.





Het seizoen gaat bijna beginnen, we hebben hard gewerkt aan de voorbereidingen. Met name het bedenken en uitwerken van de campagnes die ervoor moeten gaan zorgen dat we een goed seizoen gaan draaien.

Voor een ieder die ermee te maken heeft of erin geïnteresseerd is, is het volgende misschien interessant om te lezen.
Iedere expert die zich dit seizoen aangeboden heeft om de site hoger in Google te krijgen, of zelfs op één, heeft er niet één van hen mij helder kunnen uitleggen wat nu precies zijn plan en strategie was. Een hoop algemeenheden...

Dus heb ik er met mijn programmeur en Erik voor gekozen, dit samen zonder gedegen voorkennis op te pakken. Veel lezen en verder ""learning by doing".

Een paar maanden later, sta ik dus al met redelijk veel zoektermen die voor mij belangrijk zijn op de eerste pagina van Google :-). En dat tussen concurrenten die toch al jaren bezig zijn met hun site.
Heerlijk om langzaam aan te begrijpen hoe deze zaken werken....En hier dus steeds efficiënter gebruik van te kunnen maken.

De juiste teksten en keywords, goede verdeling van de woorden, inschattingen over een hoeveelheid interne links en waar.
Bloggen, Twitter, Facebook, Google+ en sinds kort ook een Linkedin bedrijfspagina.
Linkbuilding en gebruik maken van anderen in de social media, door elkaar te helpen. En vooral interactie te genereren. De site levend houden, enz.

Jammer eigenlijk hoeveel eenzijdige communicatie er is in de sociale media. Aan de andere kant, de "gewone" wereld zit hier ook vol mee!



               Gezond boerenverstand en gewoon hard werken.




Allemaal zo simple als wat, alleen wordt het door veel mensen als "hogere wiskunde" verkocht!
Een gezond boerenverstand en hard werken, dat zijn de ingrediënten. 
Maar je moet er wel hard voor werken.

Verbazingwekkend hoeveel mensen niet begrijpen waar ze mee bezig zijn en dus veel te weinig rendement halen uit.....

Ik heb natuurlijk ook een beetje geluk met Erik, mijn man, en mijn programmeurs.
Ze hadden totaal geen verstand van SEO (Search Engine Optimalisation), de werking van Google met betrekking tot de ranking enzovoort toen ze begonnen. Maar dit zijn wel mannen die in staat zijn om snel en goed te onderzoeken hoe iets werkt, toe te passen, te evalueren en bij te sturen. Hier kan geen betaald bureau tegenop volgens mij....chapeau mannen!!!

In het kader van de materie en het steeds beter begrijpen van, zijn we nu ook nog experimenten aan het opzetten.
Actie zetten op.., en opvolgen wat er, en hoe snel gebeurd iets. 

Mijn lange termijn strategie is volgens de eerder genoemde mannen heel simpel, doen wat werkt, stoppen met wat niet werkt en regelmatig even een stukje lezen/leren over website optimalisatie, en daar weer mee experimenteren.
We gaan het beleven.

Tot nu toe alles dus volledig onder controle! 
Nog voor het seizoen, een paar technische aanpassingen op onze site, zodat de `call to action` drempel zo goed als weg is.

Geen verplichte registratie, geen omslachtige handelingen voor de klant. Ik kan toch ook gewoon de Bijenkorf in en uitlopen en wel of niet iets kopen, zonder me te registreren,



En verkoopargumenten over een speciale prijs of vaste klanten korting, geen argument voor registratie. Als je bij mij over een bepaald bedrag heen komt, of over een bepaald aantal artikelen. Springt de bestelknop gewoon over naar. "Uw bestelling is dusdanig dat we u een speciale prijs kunnen aanbieden." "Life is simple, isn´t it"?

Nu nog een paar keuzemenu's, en laat dan het seizoen maar beginnen. De rest van de noviteiten doen we dan later.


                             SKWshop, alles voor Sport, Straat en Recreatie.


Mooie resultaten afgelopen week op zakelijk gebied.
Ik ben trots op het toevoegen van een slagboom-pagina. Super-fabrikant, die mij gisteren, 12-02, belde met complimenten over de presentatie van. Handbediende slagbomen

En natuurlijk ook erg blij met de gelegde contacten in Polen, met een hele grote fabrikant op het gebied van tribune-zittingen, Willem Kuyer van Intrasport zal het importeren hiervan op zich nemen.

En zo kunnen we ook op dit gebied, met iedereen de concurrentie aan op kwaliteit en prijs.

En de afgebeelde park-muziektempels of hoe we dit ook maar noemen, zijn nu ook bij SKWshop verkrijgbaar, binnenkort op de site :-). Import uit Engeland.



Nieuwsgierig naar onze producten, volg dan een link!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten