zondag 28 juli 2013

Code, rood, geel, oranje.... Ik inmiddels groen van ergernis en schaamte.



Geachte mede-Nederlanders, via deze weg spreek ik mijn zorg uit tot het "land" dat we verworden zijn.
Heeft te maken met een berichtje in de krant vrijdag en de weeralarmen van het weekend! De contradictie!

Alarm op alarm, een onweersbui leidt al tot code rood en de mensen worden nog net niet opgeroepen om met hun hele hebben en houden op de zolder of in hun schuilkelder te gaan zitten.

Misschien ben ik de enige, maar deze zorgzame overheid, die blijkbaar bang is dat wij als burger onze goede kleding of net gekapt kapsel laten verregenen, laat ook mensen, gezinnen op straat wonen!
Dit is wat afgelopen 2 dagen door mijn hoofd is gegaan. Drie dagen geleden een schrijnend artikel over huisuitzettingen, gerelateerd aan de recessie, waardoor ouders met hun kinderen op straat moeten slapen, want de opvangcentra zitten blijkbaar al vol. En de dag erna mensen oproepen om binnen te blijven i.v.m. code rood, blauw, paars en weet ik veel....

Ben ik gek, hier zit toch gewoon iets verschrikkelijk fout! Ik heb een vakantie geboekt, ja sorry lieve mensen, een luxe vakantie. Ik ga hier natuurlijk van genieten, dat heb ik mezelf namelijk beloofd. Maar door de afgelopen paar dagen, code, dit, code dat en het bericht in de krant over gezinnen op straat, en al is het er maar 1. Dat is namelijk al te veel!
Dus nu ga ik toch een beetje met een dubbel gevoel.... Me afvragend waar dit eindigt, ik geloof namelijk niet dat het einde van de recessie al in zicht is. Mijn ervaringen geven me het vermoeden dat er nog een aantal lijken uit de kast gaan komen.

Graag zou ik in een land wonen waar ik oprecht trots op was, een land dat verantwoordelijkheid nam voor haar burgers in nood. Haar kinderen, haar toekomst....

?????????


Als gezegd, lieve lezers, ik ga op vakantie, luxe. Maar als iemand me vraagt, waar kom je vandaan, dan zal ik toch iets minder trots dan voorheen: " Uit Nederland", roepen.

Lieve bankdirecteuren, beste ministers, slaap rustig in jullie huizen en denk erom, bij code rood allemaal binnenblijven. Levensgevaarlijk dan op straat! We willen natuurlijk niet dat jullie pakken of kapsels verregenen, stel je voor.....

Fijne vakantie regering


Meneer de (minister) president, slaap zacht! (tijdens uw vakantie).
(Claudia de Breij )

Dit wilde ik even kwijt,


Hartelijke groeten van #allesvoorbuiten en een fijne vakantie iedereen.



Sterk ik uw buiteninrichting: voetbaldoelen, dug outs, slagbomen, parkbanken, rijwieloverkappingen en meer..





Geen opmerkingen:

Een reactie posten