maandag 28 oktober 2013

Het grote gat na 5 December....



24 uur per dag hoor ik de discussies omtrent het Sinterklaas-feest. Discriminatie, afschaffen, behouden, enz.. Ik ben echt voor het behouden van het Sinterklaasfeest en de bijbehorende zwarte Pieten. In de basis een, in mijn ogen, onschuldig kinderfeest. Wel heb ik me ingelezen in beide partijen, en weet nu dat er gekleurde mensen zijn die als kind moeite hadden met Zwarte Pieten, door de huidskleur. Kinderen kunnen hard voor elkaar zijn en zeker daar waar gepest wordt kan dit voor bepaalde kinderen erg vervelend zijn. En begrijp dus dat deze groep vervelende associaties kan hebben met..... Hier ligt volgens mij gewoon een taak voor de opvoedende partijen..zodat in de toekomst niemand meer dit gevoel hoeft te hebben. En aan de andere kant mogen de Pieten van mij best paars of groen zijn..

Maar mijn punt is eigenlijk, hoe straks verder....het grote zwarte gat na 5 December. Sinterklaas is dan weer vertrokken en belanden we, als ik dit gezien de hoeveelheid aandacht dit dit thema krijgt, volgens mij in een groot zwart gat.

Wat gaan we nu weer verzinnen om de thema's waar het echt om gaat niet te hoeven bespreken of nog erger aan te pakken. Bijvoorbeeld de gewenste snelle toetreding van Albaniƫ tot de EU. Waar het in de cultuur zit om geweld tegen een vrouw te gebruiken en de corruptie niet te overzien is......
De onderminister die daar vorig jaar nog riep dat tijdens de 1e Gay Parade aldaar, alle homo's met knuppels in elkaar geslagen moeten worden...

Nee, wij hebben het over Sinterklaas.......

Zelfs het verschrikkelijke voorval met de Russische ambassadeur en misschien nog erger..de verschrikkelijke houding van onze regering ten aanzien van, zijn alweer naar de achtergrond verdwenen  door de Sinterklaas-discussie?!? En de Greenpeacers die in Rusland zitten, hoe staat het daarmee (zouden hun mensenrechten geschonden worden?)



Zou de Sinterklaas-discussie dan toch een briljante actie van een spin-dokter zijn? Een bedachte strategie? Het zou mij niets verbazen.... Hoeven we het weer niet over de echte thema's te hebben.
Maar waar gaan we het met ons allen dan na 5 December over hebben???

En voor alle Basterds in ons land, helaas de Basterd-suiker heeft een formele status gekregen binnen de EU!
We hebben dit niet meer tegen kunnen houden...mijn excuses.

En ikke... ikke hou nu van Djeenie ;-) 
Ik ben nog naar een klein intiem evenement in Groningen geweest, Gewoon Vrouwelijk! Erg leuk, ik heb daar kennis gemaakt met Djeenie, echte naam Jane Veenstra, via de sociale media hebben we elkaar enige tijd geleden leren kennen en op de beurs hebben we nu fysiek kennis gemaakt, een zeer leuke spontane vrouw die de eigenaresse is van, I love Djeenie,  die hele leuke hebbe-hebbe-dingen verkoopt. Nieuwsgierig? Klik op link en oordeel zelf..
Link-Facebook
Link website

Een tasje van Djeenies. Nu mijn tasje ;-)



En SKWshop? We hebben een hele leuke sta-tafel met krukjes toegevoegd aan het assortiment parkmeubilair.
Sta-tafel-set Donna, met krukjes! Een vrolijke speelse set voor buiten en mijns inziens ook mooi in een rookcabine.

Sta-tafel-set Donna met krukjes

Ook zeer geschikt voor de openbare ruimte

                                                   


Hartelijke groeten van allesvoorbuiten, sterk in parkmeubilair, sportproducten, fietsoverkappingen,, slagbomen en meer...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten