zondag 31 januari 2016

The Sky is the limit



Eindelijk beloond! 

Zoals bij een aantal van jullie bekend, is Google een zoekmachine, die op basis van heel erg veel factoren bepaalt of je hoog in de zoekmachine scoort, of lager.
Op de 1e pagina van Google staan met een aantal producten, staat ongeveer gelijk aan een winkel in de Kalverstraat van Amsterdam. 80% van mensen die iets zoeken op het internet, komt niet verder dan pagina 1.


Mobiele optimalisatie en veiligheidscertificaat!


Afgelopen jaar werd er bekend dat Google mobiele optimalisatie zou belonen. Lees weergave van de website op mobiele apparaten en dat een beveiligingscertificaat ook een bijdrage zou gaan leveren aan de zoekresultaten. Let op! Dit laatste is eigenlijk een verplichting vanwege de wet bescherming persoonsgegevens. Zodat u weet als klant dat alle informatie die u ons geeft via het internet gecodeerd is en dit niet onderschept kan worden. Lang niet iedereen heeft dit, terwijl het dus verplicht is! Hierin zijn dan weer meerdere niveau's van beveiliging en wij van SKWshop hebben destijds  voor het hoogste niveau gekozen, zodat u bij ons altijd verzekerd bent van bescherming van uw gegevens!

Afgelopen jaar hebben we beide geïmplementeerd. 


Links boven in de zoekbalk van Google kunt u herkennen hoe goed websites uw gegevens beschermen


Wachten...


Google is dus een zoekmachine, die op basis van heel veel factoren bepaalt hoe hoog je komt. Ieder dag zijn we daar mee bezig. Met name na het bekendmaken van het belonen van websites die aangepast zijn voor mobiele apparaten, zouden dan hoger gaan scoren dan websites die dit niet deden of niet goed deden.
Dus wij afgelopen jaar na het uitvoeren van de updates vol verwachting wachten.....Maar iedere keer bleek dat er toch nog websites die niet mobielvriendelijk waren hoger dan ons scoorden....
Twijfel, onzekerheid traden op...... doen we het wel goed?

Vol in de seo-optimalisatie en prestatieverbetering van de SKWshop-site.
Je stopt een aantal zaken in je website waarvan de aanname is dat dit door Google gewaardeerd wordt, echter is dit alleen maar een aanname, in veel gevallen en weet je op voorhand niet zeker, wat, wanneer welk resultaat geeft.....wachten, verbeteren, wachten, verbeteren, in een toenemende onzekerheid bij jezelf en het team.


Resultaat!


Nu een paar maanden later is dan eindelijk de beloning voor het harde werken gekomen!
Trots! De SKWhop, bezoekersaantallen zijn weer een stuk gestegen en we zitten nu in een Januari-maand qua bezoekersaantallen, al weer hoger dan verleden jaar in het hoog-seizoen.
Zelfs met de term basketbalpalen is het gelukt!
Hier hebben we echt heel hard voor moeten werken..
De redenen dat we bijvoorbeeld extra energie in dit product gestopt hebben zijn:
A: dat we weten dat onze basketbalpalen outdoor qua prijs- kwaliteitsverhouding ongekend zijn.
B: we als iets moeilijk gaat of even  niet lukt, dit niet meer loslaten totdat het wel lukt. Gewoon een (dom) principe-kwestie dus.

Hier hebben we echt heel hard voor moet werken.. Het hoger krijgen van onze basketbalpalen outdoor in de zoekmachines.

Trots op mijn team!


Trots op het team, dat met een onvermoeibare inzet, programmeert, blogt, schrijft, Twitter, Instagrammed, Facebooked, en meer.... 7 dagen in de week en dan ook nog met veel plezier en enthousiasme.
Op dit vlak onderscheiden we ons van bijna al onze concurrenten.... Een absoluut tomeloze inzet, waarbij een ieder zich eigenaar van SKWshop voelt. We denken niet in grenzen...we denken in mogelijkheden..

En de nieuwe ideeën blijven maar komen.
Angelo heeft alweer een nieuw idee geopperd betreffende de menu-weergave, waar we erg enthousiast over zijn...komt eraan dus.
Cor heeft alweer een paar mooie vernuftige website-verbeteringen in zijn hoofd zitten.

Een heerlijk continue verbeterproces waar we allemaal van genieten. Stapje voor stapje, geheel volgens de kaizen-methode.


We delen met het hele team namelijk dezelfde overtuiging: 
"The Sky is not the limit, Your mind is!"






Binnenkort maar een feestje organiseren..
En weer een nieuw functieprofiel opstellen...

Is het raar dat ik dan weer voor een jeugdig iemand ga?
Ik doe echt niet aan leeftijdsdiscriminatie, en deel alle negatieve overtuigingen die sommige bedrijven over ouderen hebben absoluut niet.
Ik voel me gewoon erg op mijn gemak bij de "jeugd" ze houden mezelf namelijk jong en ik geniet van hun energie en onbevangenheid.....
Dan beloof ik dat ik daarna een leeftijdsgenoot neem ;-)


Hartelijke groeten van echt allesvoorbuiten



De harde werkers ;-)








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen