dinsdag 7 mei 2013

Ouder worden in vrijheid..


Lieve mensen, ik zal er maar eerlijk over zijn. Ik word ouder...

Ik kijk naar mijn gezicht..Pff, al rimpels zat, denk ik dan en niet echt jeugdig, en nu bekend is dat je immuun kunt raken voor botox, accepteer ik de zichtbare niet jeugdigheid van mijn bestaan nog meer. Ik ben gelukkig :-).

De zon schijnt, de stad leeft en ik drink koffie, en geniet, van de zon, het uitzicht en de smaak van Douwe Egbert. 12 ambachten en 13 ongelukken verder in het leven, besef ik me dat ik gezegend ben.

In staat om te waarderen wat ik heb en niet heb en kan accepteren wie ik ben. Eerlijk is eerlijk, lang heb ik me laten beïnvloeden. Groter, beter en meer...

Waarschijnlijk speelde 5 mei ook mee, het vieren van de bevrijdingsdag afgelopen week...waardoor ik zat te overdenken, wat is vrijheid en nog meer.. wat is het vrijheid voor mij?

Mensen wees eerlijk, veel zaken in het leven gaan over gevonden willen worden. Wat ben je knap, wat ben je goed, wat heb jij een mooie auto of wat heb je een groot huis.

Dit werd al gevoed in onze vroege jeugd, als je dit of dat merk niet had dan deed je niet mee als kind of erger, kinderen werden gepest en uitgelachen. Helaas komt dat nog steeds voor en heeft de huidige generatie daar dus weinig van geleerd, althans, velen niet.

Gevonden willen worden, is pure afhankelijkheid van de ander, toch? Met iedere rimpel meer in mijn gezicht, groeit op een of andere manier ook mijn onafhankelijkheid, van de ander....En word ik met het verliezen van mijn jeugd, steeds gelukkiger...bijzonder eigenlijk.

Ervaring, levenslessen, zeg het maar!?  Maar het bevrijdt me steeds meer, en ik voel medelijden met mensen die nog niet tot een dergelijk inzicht zijn gekomen en of dit nooit gekregen hebben.
Ik ben oké, en jij bent oké.

We zeggen dit waarschijnlijk te weinig tegen elkaar... Hoe dan ook. Deze week heb ik mijn Fiat 500 opgehaald. En werkelijk waar, de 1e keer in mijn leven dat ik een auto uitgekozen heb waarvan het me absoluut niet uitmaakt wat een ander ervan vindt...en dat voelt vrij...

Ja  "Born to be free" denk ik dan, maar ik heb er erg lang over gedaan te beseffen dat deze vorm van vrijheid in jezelf zit....  :-) Ik gun iedereen dit gevoel..


5 Mei, bevrijdingspop in Groningen 


Groetjes van allesvoorbuiten, dug outs, ballenvangers, voetbaldoelen, slagbomen, overkappingen en meer..want ik ga een stukje rijden :-)
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten