zondag 9 juni 2013

In de cafetaria


In de cafetaria? Ja, in de cafetaria, lieve mensen, helaas, het zal voor jullie als verrassing komen, maar ik heb ook mijn zwakheden ;-).
En let op de foto, dit is als beloofd de laatste update van mijn kapsel. Even niet meer blond. Nu terug naar de cafetaria.

Man en vrouw eten een patatje aan de cafetaria-bar, ze zijn in gesprek met diegene die mijn patatje aan het bakken is. Economie is het onderwerp. Ik luister naar het gesprek dat ze voeren over de economie. Het gaat over de huidige stand van zaken en de oplossing is voor hen erg simpel. Ze zijn het volkomen met elkaar eens: "Stoppen met elkaar de put in te praten en dan is alles opgelost...."

Heerlijk om naar te luisteren, beetje als rond de periode van grote voetbaltoernooien, dan hebben we 16 miljoen bondscoaches, nu 16 miljoen economen.

Maar ja, waarom blijf ik niet gewoon luisteren...?
Stoppen met elkaar de put in te praten zeg ik, ik weet absoluut niet waarom, maar het is blijkbaar weer sterker dan mezelf, en dus begin ik me ook met het gesprek te bemoeien. Ja, ik ben dan ook 1 van de 16 miljoen amateur-economen...
Dus...Ik probeer hen uit te leggen dat de huidige recessie iets anders is dan alleen maar psychologie, stom, stom stom, waarom moet ik me hier ook weer mee bemoeien.

Hun standpunt is en blijft, gewoon geld uitgeven met elkaar dan komt alles weer goed, gelukkig mijn patatje is klaar. Spijt hebbend van mijn inbreng in de discussie en  ;-) zonder antwoord op mijn vraag: "Welk geld ze het over hebben, dat uitgegeven moet worden", loop ik naar buiten. Zo, nu even een heerlijk rondje door de stad wandelen, denk ik.


> De 2 panden van Free record shop, al behoorlijk leeg.
> De Zwanestraat, zou nu toch wel drukker mogen zijn..bijna geen mens te zien.
> Terrasjes > ruimte zat!? Even een kop koffie op het bijna lege terras en  een praatje maken met de eigenaresse. "Rustig" zeg ik. "Yep", zegt ze . "Ook gisteren al bijna geen klant!" " Zou eigenlijk vol moeten zitten".

Ik drink mijn koffie op., betaal en wandel verder...al erg veel al in de uitverkoop, zie ik. en steeds meer lege pandjes..een paar jaar geleden vochten ze erom.

Pffff.... Mensen, de patatbakker kan mij meer vertellen, Nederland zit in een knoert van een recessie en de binnenstad bloed mee...... Ik hoop dat er weer snel betere tijden komen voor ons inmiddels gelukkig wel wat warmere kikkerlandje.

Ik ga op een terrasje zitten dat gelukkig wel vol zit en vergeet even het gesprek bij de patatboer en de recessie, nu even genieten......................

                                      Ik heb straks nog werk dat op me wacht ;-)



Groetjes van echt allesvoorbuiten,

Sterk in dug outs, voetbaldoelen, fietsparkeren, pannakooien en meer. Alles voor uw buiten-inrichting.

.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten