dinsdag 9 juli 2013

U wilt samenwerken?


Ja, een vrouw in een mannenwereld!

Tring, tring...(mijn telefoon heeft een ander melodietje, maar zo is het duidelijk dat mijn telefoon overgaat).
"Haal me uit je broekzak, haal me uit je broekzak".  bijvoorbeeld werkt absoluut niet in een tekst, niet dat ik dit als "ringtone" heb hoor." maar hij bestaat toch echt!

"Dag mevrouw van Dijk, u wilt met ons samenwerken.?"
Ik: "Ja, dat lijkt me leuk." "zullen we een lunch afspreken?"
Antwoord: "Waarom zou ik met u gaan lunchen?" ..............Kijk, dan begin ik al jeuk te krijgen.....

De aanleiding was, dat 2 mensen voor mij al een oriƫnterend gesprek gevoerd hadden met desbetreffend bedrijf. En naar aanleiding daarvan hadden we een bezoekverslag geschreven, een samenvatting, zoals dat volgens ons hoort om hen te introduceren als partner. En hen de tijd gegeven om hierop te reageren.

Terug naar het telefoontje...
Ik, ``Tijdens een lunch,  kunnen we leuk kennismaken, toch?`` Op dat moment wordt me per direct uitgelegd aan welke restricties ik moet voldoen, wat mag en niet mag....we kennen elkaar nog niet eens, pffff.
En dan heb je mij te pakken:
"Meneer, samenwerken is voor mij gelijkwaardig en win-win".

Ik vind het erg leuk om met mensen, bedrijven uit de regio samen te werken, goed voor de economie in deze omgeving. Maximale winst hoeft voor mij niet, iets teruggeven vind ik net zo belangrijk, zo niet belangrijker!
Genoeg is genoeg en we hebben de afgelopen jaren al genoeg ellende gezien en ervaren door het gedrag van graaiers en snaaiers.

Maar, terug naar het geschreven stukje: Hier stonden blijkbaar een aantal citaten in die de wereld niet in mochten.....?? Dat kan en mag. Maar de manier waarop.

We hadden het, als benoemd, aan hen opgestuurd en de bedrijfsleider vond het eigenlijk best een goed stuk! Ik geef iemand alle ruimte en tijd om zaken te reviewen, dus ook de directeur-eigenaar, om te reageren en aan te passen. En dan zo een telefoontje...?!? Het verslag dat gemaakt is komt niet van incompetente mensen! Daar ken ik beide lang genoeg voor. Dus...dan ben ik ook gelijk een beetje achterdochtig! SKWshop, transparant van begin tot eind. Mijn visie en daar wijk ik niet van af. PUNT.

Dus na het aanhoren van de opgesomde voorwaarden: u mag wel en u mag niet: Ik, "Meneer, welke waarde heeft een samenwerking dan voor mij?"
Op een of andere manier had ik het gevoel dat mij de les gelezen werd i.p.v exploreren. Heel bizar, ik begrijp dit niet, en belangrijker, ik wil dit niet begrijpen.



Dus even het volgende heel kort uitgelegd: 
SKWshop is een autonoom bedrijf, blijft een autonoom bedrijf en deze dame maakt er de dienst uit en NIEMAND anders!!! HA-HA-HA! (Dat hahaha, dacht ik en sprak ik niet uit hoor, alhoewel sommigen zullen geloven dat... ;-)).

Grrrrrr...


Als de ander dan eindigt met de opmerking dat ie wel wil samenwerken, nadat ik even heel erg goed mijn territorium "afgepist" heb, moet je wel met hele leuke voorstellen komen. Ja, toch? Arrogantie, ik kan er absoluut niet tegen..... Ik wacht af, moet dus wel een knap verhaal worden. Iedere amateur-econoom weet dat mijn kansen om de huidige crisis door te komen dicht bij de 100% liggen, die van de kakelende partij...ik denk nog geen 50%.

Hoeveel leuke samenwerkingsverbanden ik al aangegaan ben, met hele fijne mensen, met zelfde visie, daarin is geen ruimte voor kakelende hanen, helaas.... Duurzame en gelijkwaardige verbanden, dit brengt ons de crisis door en maakt dat werken plezierig is.

Samengevat: 
Voor mij als persoon dus ...een superdag! Een jaar geleden had ik staan te trillen van de zenuwen en naar de grote meneer geluisterd`....maar nu: "It feels good" "Verschrikkelijk good", mijn excuses hiervoor, lieve mensen. Maar ik merk dat ik echt een hoop geleerd heb. Ik wordt nog eens een een echte zakenvrouw.



Hartelijke groeten van allesvoorbuiten, waar ze genieten van een zakenlunch, en altijd op zoek zijn naar nieuwe kansen en leuke vruchtbare samenwerkingsmogelijkheden.
Daarom heb ik ook een nieuw formulier, waarop ik mensen uitnodig, de 1e vermeldingen staan er alweer op!

En we gaan met de Soccerwave Friesland in, dus ik ga nu eerst een reclamebord regelen op het "kickback-panel" van de Soccerwave.
                                    Demo op Sportpark West-End afgelopen week


Het Soccerwave verslag houden jullie nog tegoed...dit kwam even tussendoor en dit wilde ik heel graag met jullie delen ;-).


Hartelijke groeten van allesvoorbuiten,
Sterk in dug-outs, ballenvangers, voetbaldoelen, parkmeubilair en sinds kort ook de Soccerwave.





Wil je om de dag te vieren met 83 man een biertje drinken, om dit persoonlijke succes te vieren kom je  een dichte deur tegen??



.... Dan maar met ons allen aanstaande donderdag naar de vakantiebingo ;-)













Geen opmerkingen:

Een reactie posten