donderdag 1 augustus 2013

Alleen maar nette mensen...?!!



Vooroordelen..


Zo, heerlijk vakantie op Kos, 5***** zon, zee, zand en heerlijk chill.
Maar wat ik toch even met jullie wil delen.............

Onderweg in het vliegtuig hier naar toe, zaten we uitgebreid te kletsen over het feit dat we hoopten dat het mee zou vallen met o.a. Russen, die de buffetten zouden plunderen, luidruchtig gedrag, Engelsen die roodverbrand veel te veel zaten te zuipen, enzovoort. Een aantal mensen hadden ons hiervoor gewaarschuwd, en dan tel je voor twee, toch?



Drie dagen later, tussen diverse nationaliteiten, schaam ik me alweer rot over alle vooroordelen die ik had. Inderdaad, veel Russische vakantiegangers, ook redelijk veel Engelse gasten, een aantal uit Duitsland, Belgie en Frankrijk en een paar, zij het sterk in de minderheid, Nederlanders.

Lieve mensen, in de restaurants, geen wanklank, zelfs on-Nederlands. Gezinnen waarvan de kleinste kinderen al met mes en vork eten, geduldig zonder gehuil en lawaai rustig de maaltijd uitzitten. Geen roepende moeders en vaders. Vodka heb ik niet gezien en de Engelsen minder rood verbrand dan wijzelf en broodje nuchter…..
En…., all quit at the swimmingpool!!! Bijna,..helaas ;-)…alleen maar nette mensen!

Gewoon lullig hoe een vooroordeel dan kan blijven hangen, bij deze biedt ik dan ook mijn oprechte excuses aan onze Oostblok buren, en de bewoners van het eiland bij ons voor de kust.

Ik heb maar 1 x iemand echt belachelijk zien doen, en dat was ikzelf…..
Erik, mijn man, gaf aan bij het zwembad dat er iemand aankwam om te vragen of we spelletjes wilden doen..
Ik dacht, ik ben hier voor mijn rust en zal gelijk even in 1 x duidelijk  maken dat ik hier niet voor de spelletjes ben… 
Voordat de man iets kon zeggen, riep ik als een Bert van Ernie: “I don’t like games”!! De man zei: “That’s oke, I’m from the poolbar, do you like a drink”. Een beetje rood van schaamte, zei ik Cappuccino…en heb me voorgenomen  voorlopig even te minderen met al mijn vooroordelen..pffff.



                                                             Bert en Ernie..................

En verder…heerlijk genieten, vrij van alle weeralarmen en het enige stel dat ik hoorde klagen waren, u raadt het al, een paar Nederlanders!
En de zwart vlek op de hor in kamer212, die is van mijn man, die met zonnebril op en sigaret in zijn mond joviaal dwars door de hor heen het balkon op wilde denderen.

Nu een paar offertes eruit en dan weer heerlijk genieten, en als iemand wil weten hoe Kos eruit ziet...geen flauw idee, haha.



Hartelijke groeten van alles voor buiten,



En minder sterk in vooroordelen dan voorheen ;-))

Tijdelijk hoofdkwartier ;-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten