zaterdag 17 augustus 2013

De wal gaat het schip niet keren...


Overpeinzingen..


5 November 2012, werd de Rutte II geïnstalleerd. Logisch, alles moest snel en om tot een formatie te komen werden door de deelnemers bijna alle beloften verbroken om zo snel mogelijk een land in nood te gaan regeren. Het grootste kiezersbedrog van de afgelopen 50 jaar heeft volgens mij plaatsgevonden en als burgers staan we machteloos. Heel bijzonder in een democratie.

Democratie is een mooi goed, als burger kun je je eigen volksvertegenwoordigers kiezen in de regering. Zodat mensen die jouw denkbeelden en ideeën vertegenwoordigen in de regering komen en vervolgens doen wat ze beloofd hebben. Maar wat is de waarde van een democratie, als je als gekozen vertegenwoordiger, mag liegen. Liegen, ja, zo kijk ik er inmiddels tegen aan.

Kabinet anno 2013
                                                           

Afgelopen week zat ik de balans voor mezelf op te maken, welke belangrijke maatregelen zijn er nu getroffen om het schip dat op de wal afstevent te keren. Helaas kon ik er niet eentje bedenken. Iedere econoom die niet in het kabinet zit waarschuwt voor kapot bezuinigen, het enige wat ik gezien heb zijn bezuinigingen.

BTW en accijnsverhogingen waarvan aangetoond is dat dit meer kost dan oplevert. Eigenlijk kan ik maar 1 conclusie trekken, ik heb natuurlijk beperkt zicht op zaken, maar het is gewoon armoede troef wat daadkracht betreft.
Neem nu de regel die ervoor zorgt dat woningcorporaties hun huizen met grote korting mogen verkopen...ronduit belachelijk. Je zal als burger je huis in dezelfde wijk maar moeten verkopen!! Regering bedankt.

En lieve mensen, we worden al vanuit diverse kanten gewaarschuwd voor het feit dat de grenzen straks verder open gaan. Ik houd mijn hart vast, zeker met de daadkracht van onze regering,veel laag opgeleide arbeiders die straks weer met bijzondere constructies voor belachelijke lonen aan het werk gaan. Denk aan de vrachtwagenchauffeurs, de Poolse uitzendkrachten, die voor belachelijk lage lonen misbruikt worden en de Nederlandse ondernemer die straks net als veel transporteurs de concurrentie niet meer aan kunnen. Voorbeelden zijn er al in andere landen.

Ik heb niet eens zin om door te gaan, want daar wordt ik toch enigszins depressief van en ik zit weekend te vieren, straks voetbalt mijn cluppie en ik wil daar met een positief gevoel zitten. Maar eerlijk is eerlijk, mijn overtuiging is inmiddels dat Europa ons uiteindelijk weinig voordelen brengt en ons land de komende jaren alleen nog maar armer maakt.

Regering, wat mij betreft, bedankt, hartelijk bedankt! En lang leve de democratie....... Want door jullie weet ik bij de volgende verkiezingen niet meer wie of wat ik moet geloven en is mijn vertrouwen in de democratie behoorlijk geschaad...

Nu weet ik ook wel dat alle goede stuurlui aan wal staan, ik ook. Maar toch....
Lieve mensen, wie keert het schip, ik weet 1 ding namelijk zeker als amateur econoom en dat is dat de wal het schip niet gaat keren...



Groetjes van #allesvoorbuiten.

Naast het hebben van een mening, ook sterk in uw buiteninrichting, voetbaldoelen, parkmeubilair, dug outs, slagbomen en meer...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten