vrijdag 20 september 2013

De betekenis van participeren


"Meneer Samson, tijdens de troonrede zagen we u fronsen, bij het gerbuik van de woorden; participeren, participatie." "Ja.", zo'n woord kan verkeer uitgelegd worden."

Ik was het ook al even kwijt, wat betekent nu participatie, maar gelukkig volgt de uitleg, na de opmerking dat meneer Samson deze troonrede niet in slaap gevallen was!!

Er wordt uitgelegd dat de PVDA een sociale partij is en dat participatie in hun optiek hier 1 op 1 met sociaal te maken heeft.
Er wordt nog even gerefereerd aan het beeld van de VVD t.a.v. de term participatie, door de interviewer: De uitleg j.l. van dhr. Rutte.
Zelf verantwoordelijkheid nemen, eigen boontjes doppen in een omgeving met een steeds meer terugtrekkende overheid.

Samson geeft aan dat dit inderdaad het VVD-beeld, maar toch niet van de PVDA, en dat kun je zien dat er op de overheid niet bezuinigd is.

"Maar wat is participatie dan voor de PVDA?". Vraagt de interviewer.

De uitleg begint. ``Het komt neer op allemaal meedoen``.

Mooi denk ik, en wacht vol verwachting op wat komen gaat. Ik wist het namelijk even niet meer, terwijl ik altijd de overtuiging gehad heb, vanaf een jaar of 12 goed de betekenis van het woord te kennen, ik was dit even kwijt, maar even ljuisteren en we zijn er weer bij.

De uitleg volgt,
- Participeren betekent samen de zorg voor ouderen op ons nemen, niet meer mensen wegstoppen in verzorgingstehuizen, maar samen met de wijkverpleegkundige de zorg op ons nemen, dan participeren deze mensen weer in de maatschappij.
-Participeren betekent voor ons dat mensen die nu op sociale werkplaatsen werkzaam zijn, gaan werken in het bedrijfsleven. Participeren in de gewone maatschappij.


Zo, zat ik er even naast!
Er worden nog een paar dingen gezegd, maar ik ben al tevreden, ik weet weer waar participatie voor staat.

Samengevat voor diegene die het ook even niet meer wist!
-Voor de VVD, zoek het zelf maar uit!
-Voor de PVDA, de zorg en sociale werkplaatsen wegbezuinigen en de  overheid ontzien bij bezuinigingen.


Brilliant!!!!!


En ondertussen gaat het alleen nog maar over de JSF, geloof mij, dat is en wordt echt niet de grote probleem in Nederland. Lekker gemakkelijk, hoeven we het niet over de grote taboes zoals Europa te hebben.


Kunnen we lekker blijven participeren in Europa!





Hartelijk groeten van allesvoorbuiten,

Sterk in uw complete buiteninrichting, voetbaldoelen, dugouts, fietsparkeren, slagbomen, parkmeubilair en meer.


En ergens heb ik een vermoeden, dat in 1 of 2 redelijk welvarende landen, wij niet, al achter de schermen een compleet scenario voor een escape uit Europa aan het voorbereiden zijn...... Het is maar een gissing van mij beste lezers, een gissing....



Mooie cabine toch, net geplaatst in Zaandam, onze rookoverkapping, model Keulen.

Rookoverkapping, model Keulen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten