woensdag 11 september 2013

Een verschrikkelijk mannetje...


12 uur per dag werken op dit moment, super! Eigenlijk is het ongeveer weer tijd voor een blog met een mening. Mijn laatste blogs waren meer productblogs.  Ik heb, helaas, de afgelopen week weinig kranten kunnen lezen. Ja, een artikel dat hoger geplaatste geestelijken er milder vanaf kwamen in de Katholieke kerk, dan de lager geplaatste geestelijken na beschuldiging en schuldig verklaard te zijn aan kindermisbruik.

Voor mij gewoon de bevestiging dat er nog altijd sprake is van klasse justitie en er nog altijd verschillende klassen zijn in onze huidige maatschappij. Niets nieuws, gewoon bevestiging van en zoals ons land op dit moment bestuurd wordt, zullen de klasse-verschillen weer groter worden en ook weer zichtbaarder. Helaas..

De peilingen gecheckt,

Wat ik ook nog even gedaan heb is het checken van de peilingen.
Ook bijzonder dat de PVV-aanhang gestaag groeit en de SP blijft hangen. Let op ik heb het hier niet over mijn eigen politieke voorkeur, maar over simpele feiten.
De PVV gebruikt populisme om zetels en aanhang te verwerven, de SP, schijnt het programma te hebben dat Nederland het snelst uit de recessie helpt. Ik weet dit niet eens zeker, jullie wel??

Schrik, schrik..

Het mezelf niet kunnen geven van een helder antwoord, kwam toch nog een beetje als een schok bij me binnen.....
Als je hier niet 1,2,3, een antwoord op kunt geven, kun je je afvragen op basis waarvan jij naar de stembeurs geweest bent.... In ieder geval niet op feiten. Ik ook niet hoor, maar beste lezer, stel jezelf de vraag wat dit betekent! Werkelijk betekent......

En....let op er wordt wel gemakkelijk gewezen naar Geert Wilders als de grote man van het populisme, maar dit gemakkelijke roepen hiervan en wijzen naar door anderen, valt mijn inziens inmiddels ook gewoon onder de noemer populisme.

Daarnaast hoe machteloos we zijn als volk. Er zit een regering die zo ongeveer het laagste draagvlak heeft van alle regeringen die we ooit gehad hebben... En mijn beeld is dat ze er niet anders van worden.

En om toch nog ergens op terug komen,...................... weten jullie wat ik achteraf ook heel erg populistisch gevonden heb en dan van een verschrikkelijk laag nivo? Samson..., ja onze Samson, hij heeft gewoon een "Bill Clintonnetje" ingezet tijden de verkiezingen met zijn gezin. Een walgelijk en misselijkmakende man vind ik hem inmiddels. Weet dat dit iets zegt over het ware karakter en de aard van iemand.



"Monica Lewinsky"?  "...Nooit van gehoord".


Een ware leider is continue bezig met het op een hoger plan brengen van zijn of haar omgeving.
Deze mannen zetten in de 1e plaats, echt alles, en dan ook alles in om zichzelf (en hun partij) op een hoger plan te brengen. = ego-gedrag. En Samson heeft hier dus wel een heel sterk staaltje laten zien met de spotjes van zijn "happy family".
Persoonlijke belangen (te sterk) vooropstellen kan niet als je de belangen van "het volk" dienen als primaire taak hebt. En dus per definitie, is dit soort mannen totaal niet geschikt om in het belang van 16 miljoen Nederlanders te denken en laat staan daar naar  acteren.




Gewoon even bedoeld als, "Food for Thought", in ieder geval wel voor mezelf....




Hartelijke groeten van #allesvoorbuiten, een verschrikkelijk zwevende kiezer

Sterk in; voetbaldoelen, dug outs, handbediende slagbomen, fietsparkeren en meer..




Ik ga verder met het vullen van mijn nieuwe categorie in de shop: Categorie Fun, daar ben ik nog wel even zoet mee ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten