woensdag 13 maart 2013

Waar zijn onze helden

Waar zijn ze...



Even niets over SKWshop, maar over datgene wat me de afgelopen periode echt geraakt heeft.



Voorbeelden voor de jeugd...


Op tv zie ik een klein jongetje met zijn vader. Het jongetje heeft kanker gehad en is nu twee jaar schoon.
Hij fietst met zijn vader, hij traint om de Alpe dhuez te beklimmen. Tijdens het kijken raak ik ontroerd....

En week eerder de bekentenis van een zekere M. Boogerd... Die jarenlang als ideale schoonzoon bekend stond. En als idool fungeerde voor jongens als hier boven beschreven, waarschijnlijk ook voor hun vaders.
Nog eerder een zekere L. Armstrong...

Nu maak ik mij wel eens zorgen om mijn eigen levensstijl, koffie, slaap inleveren, wijntje, maar tot mijn grote verbazing, blijk ik, vele malen gezonder te leven of geleefd te hebben dan de kopmannen uit het Tour de France peleton. Verschrikkelijk! 
De bekentenissen vliegen ons om de oren, wiet, coke, anabolen, bloeddoping, drank, en wat nog meer.

Vandaag in het nieuws, Fuentes, 13/3-2013, gaat een boek schrijven. Het moet toch niet mogen dat er ook nog maar iemand munt slaat uit... Volgens de wet is het een dealer, toch?

Waar moet onze jeugd zich nog aan optrekken, welke helden, of het nu om sport of om het bedrijfsleven gaat. 
Bankdirecteuren die zich verrijkt hebben, en nu alweer de bonussen opschroeven, omkoopschandalen in het voetbal, en er gaan diverse geluiden over Olympische medailles bij het schaatsen die met doping gewonnen zouden zijn. Ik begin het vermoeden te krijgen dat dit nog maar het topje van de ijsberg is.

Te weinig mensen zijn zich bewust van hun rol als voorbeeld in de maatschappij. Helden vallen één voor eéén van hun voetstuk en het erge is, ze doen dit met droge ogen.

Ik denk aan het jongetje, twee jaar vrij van kanker, die traint om met zijn vader de Alpe dhuez o te beklimmen, echt met een traan over mijn wangen. Hij is een beetje mijn held.  

Waarschijnlijk voegt deze blog niets toe, oftewel de wereld zal er echt niet beter van worden, maar ik ben het nu wel even kwijt.

Alstublieft geef onze jeugd echte helden, goede voorbeelden, zij zijn toch echt onze toekomst!

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten