Onderwerpen kiezen..
Het zondagse dilemma... Welk onderwerp c.q. welke zoekterm gaan we proberen omhoog te schrijven of te versterken.... Angelo, onze verkoopleider, blogt ook en heeft deze week voetbaldoelen gedaan, om deze positie te versterken.
In zijn blog beschrijft hij deze week zijn visie op het nieuwe pupillenvoetbal en als u dit blog leest, komt u een paar linken tegen naar onze voetbaldoelen. Onopvallend, zodat dit niet hinderlijk is al u het blog leest. (En zo hoort dit natuurlijk ook).
Dus moet ik eigenlijk een ander onderwerp gaan pakken.
Iedere zondag-ochtend zit ik dus met een kop koffie en laat mijn gedachten gaan over de Google posities van een aantal zoektermen van onze producten, om zo een onderwerp voor mijn blog te bedenken. Heerlijk naar buiten kijkend over de stad.
Google ranking.
Als je met een website begint, zet je normaal in op een aantal zoekwoorden met een lager zoekvolume. Hierop is minder concurrentie en je bereikt dus eenvoudiger een top 3 positie.
In het begin hebben wij dit natuurlijk ook gedaan.
Voorbeeld:
Zoekterm: aluminium voetbaldoelen, hier wordt natuurlijk minder op gezocht dan op de term, voetbaldoelen en deze schrijf je dan eenvoudiger omhoog. Minder concurrentie.
SKWshop is al lang succesvol bezig om met zich met de hoge zoekvolume termen goed te positioneren. Googled u maar eens, met der term voetbaldoelen zijn we goed te vinden.
Er zijn echter af en toe van die zoektermen, waarvan je (ik) niet goed begrijpt waarom het niet lukt....
Voetbaldoelen, hierop zijn we in Google goed vindbaar. Afgebeeld voetbaldoel P-model. Het meest gebruikte voetbaldoel op trainingsvelden en bijveldenFietsenrekken....waarom niet in de top 3...?
Fietsenrekken is voor mij zo'n term. Nadenkend met een kop koffie, wat en waarom we deze niet een paar plekken kunnen laten stijgen. Concurrentie-analyse op teksten, headers leveren me dan ook niet echt een antwoord op... We zijn gewoon zeer sterk met deze producten en willen dus koste wat kost, organisch op pagina 1 komen met deze zoekterm. (Organisch is onbetaald op pagina 1 komen).
Met de zoekterm design fietsenrekken, staan we bijvoorbeeld al lang op pagina 1. Dit is dan ook een laag volume zoekwoord en dus veel eenvoudiger.
Dus wat moet ik doen... steeds over hetzelfde onderwerp bloggen gaat ook niet werken volgens mij.
We komen er wel, alleen heb ik op dit moment het antwoord dus nog niet.
Ieder zondag herhaalt zich dit proces, nadenken, analyseren en dan tot actie overgaan. Vervolgens een paar dagen wachten of onze actie het beoogde succes heeft = staan we ook hoger? en de cyclus herhalen. Proberen, kijken, leren. De never-ending cyclus voor/van een internet-ondernemer.
En genieten als het weer gelukt is :-)
De hartelijke groeten van echt #allesvoorbuiten
SKWshop, uw raadgevend leverancier voor de openbare en semi-openbare ruimte.
Volgende week dan maar slagbomen?Googled u maar eens slagbomen, u komt ons dan waarschijnlijk niet tegen op de 1e pagina. Met de term handbediende slagbomen echter (een lager volume zoekterm) staan we er wel. Omdat wij als het om slagbomen gaat en met name handbedienbare 1 van de sterksten van Nederland zijn. Willen we dus ook met slagbomen op de 1e pagina staan. Ongeveer 90% van de offertes van onze lijn Budget slagbomen gaan door en dat zegt wel iets over de potentie van deze lijn.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten